Tazkirah
Maka sesiapa yang Allah kehendaki untuk memberi hidayah petunjuk kepadanya nescaya Ia melapangkan dadanya (membuka hatinya) untuk menerima Islam; dan sesiapa yang Allah kehendaki untuk menyesatkannya, nescaya Ia menjadikan dadanya sesak sempit sesempit-sempitnya, seolah-olah ia sedang mendaki naik ke langit (dengan susah payahnya).
JAM
Message Box


Tazkirah
Bilangan Pengunjung
Bermula 10 Oktober 2007


Tetamu Sedang Online
hit counter
Sambutan Satu Dekad PERMAYA. Mabruk!!!!!
Wednesday, February 6, 2008
Di Petik Dari Laman PERMAYA Online

Kesyukuran dikembalikan kepada Sang Pencipta kerana pada tahun ini Persatuan Pelajar Malaysia Yaman ataupun panggilan mesranya PERMAYA telah dapat mengorak langkah memasuki ke era satu dekad perjuangannya.

Bermula dari akhir tahun 1997 sehinggalah di awal tahun 2008, PERMAYA masih terus mampu membawa agenda visi dan misi perjuangannya ke dalam rumpunan masyarakat pelajar Malaysia di Republik Yaman, bumi Iman dan Hikmah ini.

Untuk sampai kepada pencapaian sebagaimana hari ini, tidak sedikit dugaan yang perlu diharungi. Bukan mudah likuan yang terpaksa diredahi. Berbagai situasi sukar telah PERMAYA lalui. Dari awal usaha penubuhannya, meraih kepercayaan masyarakat pelajar, membina kesatuan sesama perantau, mementerai usaha-sama dengan pihak Kedutaan Besar Malaysia Yaman, melupuskan persengketaan antara rumpunan pelajar Malaysia, mengorak langkah di persada dunia siber, serta pelbagai rintangan lagi. Semuanya masih tegar tersemat di memori perjuangannya.

Dengan pelbagai situasi yang telah tempuhi, elok benar sekiranya pihak PERMAYA berusaha pula mewujudkan satu usaha pembukuan sejarah. Ya, sejarah PERMAYA sudah wajar diterbitkan dalam versi buku.

Ini adalah penting untuk mengingatkan kepada generasi baru yang mewarisi pusaka perjuangan PERMAYA bahawa jangan kamu leka atau asyik dengan keadaan PERMAYA pada hari ini sehinggakan kamu melupai sejarahnya yang penuh dengan keringat dan air mata. Bahawa kamu harus sedar, untuk mengorak langkah yang lebih baik dan selesa pada hari mendatang, perjuangan yang dihiasi kesabaran, kecekalan, ketekunan, pengorbanan, dan semuanya itu mesti diteladani daripada generasi terdahulu.

Kalau bukan dalam bentuk buku pun, para pimpinan pada hari ini perlulah memikirkan satu program ataupun aktiviti yang dapat membawa imaginasi para peserta kepada jalur perjuangan abang-abang terdahulu. Agar mereka dapat menghayati seterusnya mentauladani apa-apa yang baik daripada generasi terdahulu.

Kalam akhirnya, sekalung tahniah diucapkan kepada pimpinan PERMAYA pada tahun ini yang berjaya menganjurkan program sambutan satu dekad dan seumpamanya ini dengan jayanya.

Tidak lupa juga kepada generasi awal PERMAYA yang telah banyak memerah keringat perjuangan di bumi asing ini. Mereka semua sudah pun berada di tanah air tika ini, dan ada antara mereka yang telah kembali ke pangkuan Penciptanya yang Esa. Semoga usaha kalian di dalam memartabatkan agenda kesatuan Islamiah itu dipandang Tuhan seterusnya diganjari dengan yang selayaknya.

Bagi generasi baru yang ada kini, jagalah persatuan ini sebaiknya. Jangan sesekali dicuba untuk melangkahi ke jurang kecapikan, yang bisa mengundang api persengketaan. PERMAYA adalah satu amanah, bukannya gelanggang untuk kita mencipta nama atau pengaruh yang bernanah.

Salam daripadaku buat seluruh saf kepimpinan PERMAYA dan para ahlinya. Marilah kita menadah tangan memohon kekuatan daripada-Nya untuk terus membawa visi dan misi PERMAYA seiring dengan apa yang diinginkan oleh-Nya yang maha Berkuasa.
Wassalam.

Oleh: X-Editor PERMAYA
posted by ibnuruhuddin @ 8:11 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
About Me




:: Nama::
ibnuruhuddin
:: Pengajian Sekarang::
Universiti Yamaniah, Sana'a, Yaman
:: Alamat Malaysia ::
Melaka, Malaysia
Previous Post
Archives
Links
Powered by
Permaya Online

BLOGGER
BOIKOT ISRAEL
© 2006 ibnuruhuddin .Template by .::ibnuruhuddin::.