Tazkirah
Maka sesiapa yang Allah kehendaki untuk memberi hidayah petunjuk kepadanya nescaya Ia melapangkan dadanya (membuka hatinya) untuk menerima Islam; dan sesiapa yang Allah kehendaki untuk menyesatkannya, nescaya Ia menjadikan dadanya sesak sempit sesempit-sempitnya, seolah-olah ia sedang mendaki naik ke langit (dengan susah payahnya).
JAM
Message Box


Tazkirah
Bilangan Pengunjung
Bermula 10 Oktober 2007


Tetamu Sedang Online
hit counter
Salam Semua
Sunday, July 8, 2007
Salam Semua..........

Alhamdulillah, sayupan kesyukuran yang tertinggi dipulangkan kepada Sang Empunya tiap kejadian atas kurniaan nikmat yang tak terbilang hitungannya. Terutamanya nikmat Islam dan Iman, dan segalanya. Juga nikmat kelapangan masa kepada diri ini untuk aku turut serta menyusun tapak mula dalam gelanggang maya ini.

Hari ini aku mula mengatur langkah untuk bersama kalian dalam perjuangan mengagungkan kalimah Tauhid. Demikian citaku. Mengangkat serta mensucikan ajaran langit bersalurkan dunia cyber. Agar ia dapat dinobat ke persada singgahsana yang selayaknya.

Aku bermula dengan nawaitu yang jitu untuk bersama kalian dalam usaha menangkis serangan demi serangan yang berhujanan terhadap penganut kebenaran oleh para pendengki di alam siber ini. Aku juga ingin bersama kalian untuk cuba merentak fikiran sekian manusia ke arah kesatuan supaya dapat kita bersepadu. Kesepaduan melahirkan roh kekuatan. Agar menjadi teguh tatkala kita melangsaikan visi yang teragung itu. Sekali lagi syukurku kepada-Nya yang Esa dengan sedikit ruang berserta kekuatan semangat yang dianugerahkan oleh-Nya.

Selawat bersalut salam penuh kerinduan daku persembahkan buat insan sebaik ciptaan, Nabi Muhammad SAW. Ahli keluarga Baginda, sahabat-sahabat, seterusnya kepada seluruh penjunjung pusaka kebenaran peninggalan Baginda Rasulullah hingga ke hari besok.

Semoga aku dan kalian semua dapat menuruti likuan mereka dalam membawa pusaka tersebut. Itulah amanah yang sewajarnya kita perjuangkan. Tak kira di mana. Tidak kira sesiapa. Tidak juga mengira bagaimana. Asalkan tidak tergelincir dari landasan Tauhid yang sudah pun kita maklumi.

Sebelum kalam penyudah kata, aku sangat berterima kasih kepada rakan-rakan yang banyak membantu. Teman segelanggangku dari Al-Watary Geng’z, Ayub,sahabat-sahabat serumah, dan semua sahabat-sahabat yang berada dibumi hikmah Yaman ini. Tak lupa juga para sahabat yang berada di bumi anbiya’ Mesir. Kawan-kawan yang memberi pandangan, idea bernas, dan membantu dalam menjayakan misi ini, serta dorongan untuk aku merealisasikan kewujudan blog ini.

Lepas pada ini, sudilah sesiapa pun jua untuk berkata apa saja kepadaku bagi meneruskan perjuangan murni ini. Janganlah pula segan untuk menegur demi memperbaiki apa yang lemah dalam diri kita semua.

Ayuh kawan! Marilah sesama kita berpadu tenaga mengkaryakan minda demi meneruskan misi yang sedikit tertunggak ini (pinjam kata Dr. Mashitah Ibrahim). Bertindaklah apa yang terdaya. Salam perjuangan maya daripada aku buat semua...
posted by ibnuruhuddin @ 12:44 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
About Me




:: Nama::
ibnuruhuddin
:: Pengajian Sekarang::
Universiti Yamaniah, Sana'a, Yaman
:: Alamat Malaysia ::
Melaka, Malaysia
Previous Post
Archives
Links
Powered by
Permaya Online

BLOGGER
BOIKOT ISRAEL
© 2006 ibnuruhuddin .Template by .::ibnuruhuddin::.